3 månader

Idag blir Charlie 3 månader. Mammas älskling som för stunden gör mamma väldigt frustrerad. 


På lördag är det tänkt att jag och pappa ska ska gå på Magnus Uggla. Något jag längtat efter länge. Än så länge har jag inte hittat på något på egen hand, mer än att åkt och handlat själv. Charlie har alla gånger vi har prova ge honom flaska tagit den utan problem. Men så den här veckan vill han helt plötsligt inte ta flaska alls. Han får kväljningar så fort flaskan kommer in i munnen. Han verkar inte vilja att mamma ska åka bort på lördag. 

En annan sak som hör till ovanligheterna är att han börja skrika i vagnen. Ända sen han föddes har han alltid sovit så fort man lagt ner honom i vagnen. Även nu somnar han i vagnen, men när vi varit ute och gått har han vaknat efter 20-30 minuter och bara gallskriker. Det enda som verkar hjälpa är att man lyfter upp honom, då blir han lugn direkt. 

Jag vet inte om detta är någon fas han kommit in i, eller om det är något efter helgens händelser. 

Hur som helst så lutar det åt att jag inte kan gå på Uggla i helgen, vilket känns väldigt tråkigt :(


Lilla hjärtat ligger och sover med ett öga halvt öppet.. 


Förutom lite trots så är Charlie nu när han är 3 månader en väldigt glad kille. Så länge han fått sova och äta så är han väldigt nöjd och glad. Han ler så fort någon pratar med honom och han är en riktig pratkvarn. Han va så söt här om dagen, så körde han FaceTime med mamma och Micke och jäklar va munnen gick. 

Han älskar sin babysitter, där kan han sitta långa stunder medan jag sminkar mig, lagar mat, städar eller pysslar med något annat. Han har händerna mycket i munnen och jag tror han är påväg att hitta sina fötter, om man sätter honom upp så tittar han väldigt mycket på fötterna. 

Nattrutinen ser ungefär ut som tidigare. Vi somnar vid 21:30-22:30, sen sover han till 2-3. Vaknar och käkar och sen somnar han om i stort sett direkt och sover då till ca. 5. Sen brukar han vakna igen lagom till Matte går till jobbet vid 6:30, och sen sover vi till 8-9. Jag har inga problem med att vakna några gånger på nätterna. Jag känner mig endå utvilad och pigg på dagarna. Det enda jag tycker är jobbigt är att Matte vaknar varje gång Charlie ska ha mat, och han verkar bli störd av det och tycka att det är väldigt jobbigt. Även fast det inte är mitt fel att Matte vaknar så känns det som att det är mitt fel. Om Charlie låter på nätterna så känns det som att Matte tycker att jag ska ta honom och gå ut ur sovrummet... Det blir bra när vi för ett extra sovrum i radhuset, så kan man gå in och lägga sig där om man blir störd :)

Jag tror Charlie väger ca 6 kilo nu, han vägde 5875 i söndags när vi åkte hem från sjukhuset. Vi skulle tagit 3 månaders vaccinet i måndags, men jag tyckte Charlie hade varit med om tillräckligt i helgen så vi sköt på det till nästa vecka. 


Kommentarer:

1 Madelene:

Min Milton, 8veckor, är precis likadan just nu. Han har alltid älskat sin barnvagn och somnat på två sekunder men nu sover han endast korta perioder (30min) innan han vaknar ledsen, tillskillnad från tidigare då han sov minst en timme åt gången. Samma sak gäller om dagarna här hemma. Inte speciellt mycket sömn för honom om dagarna längre men det kanske är en tillväxtperiod? :)

Kommentera här: