KBT att åka båt

Vi ska åka båt till ön där Michaela och Mattias ska vigas. Den båtturen blir en utmaning för mig. Jag är nervös att folk ska bli sjösjuka. Stormen knud gör vågorna mer än märkbara. Men jag tänker att det är en bra början på min KBT. Jag har bestämt mig för att ta tag i min emetofobi (kräkfobi) en gång för alla. Jag påbörjade en KBT behandling under min graviditet med Charlie, men jag hade aldrig möjlighet att slutföra den då psykologen blev sjukskriven. 
 
Men på måndag påbörjar jag en ny behanling. Det här blir sista gången jag ger den en chans, men nu ska jag genomföra hela behandlingen första gången. 
 
Jag har genom remiss fått chansen att gå en gruppterapin på Karolinska institutet, på ångestenheten. Jag kommer gå varje måndag i 12 veckors tid. 3 timmar per grupptillfälle. Känns läskigt, men jag har förhoppningar att det kommer göra mig väl. 
 
Åter till båtturen! Det kommer bli en spännande upplevelse. 80 bröllopsfixade personer i en öppen båt på det stormande öppna havet. Håll i hatten!! 
 
(null)
 

Kommentera här: