KVÄLLEN SMYGER SIG PÅ



Charlie somnade för en halvtimma sen. Han är så trött på kvällarna sen han började förskola. Bråk, skrik och gråt varje kväll när man ska borsta tänderna, smörja in och sätta på pyjamas. Känns tråkigt att avsluta varje kväll så. Men antar att det hör till såhär när dom börjat förskola, tar ett tag att komma in i nya rutiner. Det är lite smågrinigt från att man kommer hem tills det är dags att sova. 

(null)

Men jag förstår honom. Jag bytte jobb för 5 veckor sen och jag är också helt slut på kvällarna. När Charlie somnade skurade jag golvet sen slängde jag mig i soffan. Känns som att det är så mina kvällar sett ut på sistånde. Inte för att jag skurar golvet dagligen. Syfta mer på att jag slänger mig i soffan när Charlie somnat. Är så trött på kvällarna. Orkar jag vara vaken till 10 är det kors i taket. 

Imorgon efter vi lämnat Charlie på förskolan ska vi åka till västkusten på tvådagars bröllop. Jag borde packa, jag borde gå och prova kläder. Vet inte ens vad jag ska ha på mig. Men jag orkar inte. Får ta det imorgon när jag vaknar. 

Har lite ångest att vi ska vara borta från Charlie hela helgen. Han ska sova hos sin mormor. Jag vet att han kommer ha det jätte bra. Men han är inne i en period just nu där det känns som att hans behov av trygghet är ganska stort. Har säkert att göra med att han nyligen började förskolan. Han vaknar varje natt och vill komma in och sova med oss. Han är även väldigt pappig. Men mormor funkar med största sannolikhet också. Hon är en av Charlies favoriter så jag skulle bli förvånad annars.

Känns kul att vara tillbaks! 





Kommentera här: